jeudi 31 mars 2011

mizantróp bejegyzés

Ott van például a bolgár párocska: a srác egy 15x15x3 cm-s táskával jár, állandóan lóbál egy ernyőt, soha nem jegyzetel, iszonyú akcentusa van és borzasztóan nem tud franciául. A csaj igazi kis plázaliba, 30x10x5-ös műkrokodilbőr táska, frufru és tíz réteg smink, rózsaszín világoskékkel, mindehhez baromi magas hang, amiről nem tehet, borzalmas kiejtés és hihetetlen tudatlanság. Sose köszönnek (vissza se). Állandóan együtt vannak, de nem tudni, járnak-e.
Aztán ott van például az a kifejezetten ellenszenves lány, aki francia és a több közös óránk mindegyikét végigpofázza, majd bunkónak szánt, de mélységes butaságot eláruló pillantást vet a tanárra, "nem én voltam". 
Meg ott van még az orosz srác, aki nem tud raccsolni (a bolgárok se), és aki egy nejlonzacskóban hordja minden cuccát, de hogy eloszlassa az anyagi helyzetére vonatkozó félreértéseket, mindenesetre minden ujján visel egy-egy gyűrűt. Hogy copfja van, az nem tudom, ront vagy javít a helyzeten.
Ott van ezen kívül a nagyon kövér fekete srác, aki minden órán be akarja fejezni a tanár mondatait, állandóan bólogat, "igen, tanár úr, magam se tudtam volna jobban megfogalmazni, nahát, hogy Ön milyen okos", épp csak ki nem esik a padból a nagy stréberségtől. Ha a tanár tudomást sem vesz róla, akkor csak helyeslően felröhög a mondat végén. Ha a tanár tudomást vesz róla és felszólítja, baromi gyorsan és artikulálatlanul motyog valamit, majd eltelve önnön okosságának tudatától, szélesen elvigyorodik. Így is, úgy is röhögés a vége...
És ott van még a japán srác, aki továbbra sem tanult meg franciául, viszont nem olvas el semmit és nem jegyzetel. Ja, kérem, így persze nehéz. 

Asszem, mégiscsak szakítok az emberiséggel... :P

4 commentaires:

  1. A nyelvtudás/raccs hiányáról nem biztos, hogy tehetnek. A többi borzalmasan idegesítő lehet, ilyen archetípusok itthon is vannak. Abszolút megértelek, részvétem, most én is gyakran vagyok ilyen hangulatban! Kitartás, hogy ne hányd le őket/szólj be! Magadban tegyél rájuk elmés megjegyzéseket és írd ki magadból itt!;)

    RépondreSupprimer
  2. A nyelvtudással nem az a baj, hogy nincs, hanem hogy 19. századi francia irodalom órára járnak vele. :P Én csak az önkritikát hiányolom.

    RépondreSupprimer
  3. Tetszik nagyon ez a bejegyzés! :D
    Egy klasszikus Füst Milán: "Füst Milán nagyon kevés embert szeretett, de azokat is utálta.:)

    RépondreSupprimer
  4. köszi! amúgy nem vagyok ennyire embergyűlölő, amit az is bizonyít, hogy járnak ide az említetteken kívül többszázan, akiket nem utálok :D

    RépondreSupprimer