lundi 7 mars 2011

megint egy ébredés, de nem haragszom én ràd, hétfô...

Egy fenét nem, fel kellett kelnem tok koràn, vagyis fél 8-kor, hogy bejojjek az egyre unalmasabbnak és szàmomra érdektelenebbnek tûnô Littérature et histoire-ra... Ma egy Hugo-szoveg volt teritéken a dràmàrol mint mûfajrol, és bàr végigàsitoztam az oràt, annyi haszna volt, hogy megtudtam, mi is az a commentaire composé és hogy kell megirni. Fellebbentem a fàtylat a rejtélyrôl: elemzés, vagyis, amint a nevébôl is làtszik, kommentàr. Lehet composé illetve linéaire, utobbi esetben szigorùan bekezdésrôl bekezdésre kell haladni, elôbbiben pedig àltalam vàlasztott szempontok szerint, valamivel szabadabban. De mivel azt is én dontom el, hogy composé vagy linéaire, az egész maga egy nagy liberté. :P Kézhez kaptam a szobanforgo szoveget is (Apollinaire: L'Esprit nouveau et les poètes), hosszù, de viszonylag konnyû. :) Jovô hétfôre kell megirni. 

Ezen kivul tegnap volt a Carnaval de Paris, amin a magyar-lengyel delegàcio is megjelent (Ola és Michal lengyel, Holi és én magyar részrôl), jol érezte magàt és megsuketult nemzetiségenként legalàbb egy fulére. :P Tettem egy csomo kepet fészbùkra, ide nem volt energiàm feltolteni hosszù oràkon keresztul, désolée. Szoval ez a karnevàlizé jo volt, àcsorogtunk vagy két oràt, fényképeztunk, ja, és emlitettem màr, hogy megsuketultunk, olyan hangerôvel csapkodtàk a dobokat meg fùjtàk a trombitàkat? :D De nagyon jo volt, orultem, hogy van valami ilyen jellegû program végre ("végre", igen, otthon hetente jàrok karnevàlokra). Ma meg olvasom reggel a DirectMatin-ben (amiben pl. tokjo horoszkop van :P), hogy ma kezdôdott meg a Printemps des Poètes (koltôk tavasza), és mindenféle szabadtéri felolvasàsok meg koltészettel kapcsolatos programok vannak egészen 21-ig. :)))))

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire