mardi 22 mars 2011

ember (nem) tervez...

Ma olyan fura nap volt, sokminden történt, olyasmi is, amit terveztem, olyasmi is, amit nem... Például kaptam egy e-mailt, amin felhúztam magam. Ezt nem terveztem. :P Mármint számítottam rá, csak arra nem, hogy felhúzom magam rajta. És egyébként nem is igaz, amit írok, mert tegnap kaptam éjfél körül, amikor épp Fannival beszéltem skype-on és örültem, hogy látom és hallom. :) 

Azonkívül megírtam az első franciaországi zh-mat (itten DST-nek hívják, = devoir sur table), és elég érdekes volt, merthogy öt kérdést kaptunk a főnévvel kapcsolatban, és a jegyzeteink alapján példákat kellett hozni. Pl. az egyik kérdés az volt, hogy milyen esetben nincs a köznév előtt névelő, és erre kellett írni négy példamondatot. Egy másik kérdés: milyen esetben van a főnév előtt a névelő helyén de/du/des/d' - nyolc példamondat. És ilyen típusúból még három. Utána megbeszéltük, és fogalmam sincs, mire számítsak, egy csomó jó példát hoztam, de lehet, hogy olyanokat is, amik ahhoz az esethez nem jók; és mint tudjuk, minden jó megoldás jó (kopirájt: Körmendy Mariann), viszont itt 20-ig osztályoznak, 10-től van meg, viszont a 14 már valami istencsászárkirály jegynek számít, szóval mondjuk a 11(-es?) reális lehet. :D A "11-est kaptam" pont olyan, mint azt mondani, "és akkor átszálltam a hatos metróra". :P Ezt terveztem, de nem pont így. 

Aztán ebédnél összeismerkedtem egy René nevű pszichós sráccal, aki egyszerűen odaült az asztalomhoz (az egész menza tök üres volt), és közölte, hogy mégiscsak plus sympa így, mint egyedül. :D Tök jófej volt, végigdumáltuk az ebédet, igaza volt, utálok egyedül kajálni, de sosem érek rá egyszerre senkivel. (Apropó, Panni, ha olvasol, csütörtökön esetleg direkt is ehetnénk együtt! ;)) 
Ezt nem terveztem, mondanom se kell. :P 

Délután Olával találkoztam, hogy Michał-nak vegyünk szülcsinapcsiajcsit (sic). Végigjártunk három könyvesboltot, legnagyobb és kellemes meglepetésemre találtam egy csomó magyar szerzőt, na jó, a csomó talán túlzás, de legalább nem csak Kertész Imre és Márai, hanem volt pl. Szabó Magda, Esterházy, Karinthy, Csáth Géza, sőt, még egy Kosztolányira is rábukkantam (Esti Kornél). Eredetileg ugyanis akartam venni valami magyar könyvet, persze franciául, és majdnem elcsábultam az Esti Kornélra, de rózsaszín volt a borítója (komolyan!), mégse vehetem meg egy srácnak... A Csáth Géza (A varázsló kertje) lett volna a második választás, de az meg nagyon drága volt (20 euró), és mivel ez én-specifikus:P, nem osztottuk volna el Olával az árát. A harmadik könyvesbolt után bementünk a Monoprix-be, ahol eldöntöttük, hogy készítünk egy "zöldségtálat" Michał-nak, mégpedig úgy, hogy mindenféle különleges zöldségből veszünk egyet-egyet (pl. padlizsán, articsóka), beletesszük egy kosárba és azt kapja. Hogy hogy lett mindebből egy valódi, tintábamártogatós, hegyből és tartóból (?) álló töltőtoll tintával? Nos, mondanom sem kell, nem így terveztük. :P Csak betévedtünk egy (n+1)-edik írószerboltba és véletlenül találtunk rá. És mivel nálam csak egy grafománabb embert ismerünk, és az Michał, azonnal tudtuk, hogy EZ a megfelelő ajándék. Megvettük (16 euró), be is csomagolták, még szereztünk egy cuki képeslapot (2 euró) és ezzel le is tudtuk a dolgot. Mondjuk beletelt vagy két órába - de ezt így terveztük. :) 

És elolvastam az Antonyt, és szerintem jó. Elég nyál, de rövid, kb. 100 oldal és nagyon könnyen olvastatja magát, egyszerű szókincs, explicit nyelvezet. Gondolkodásra lehetőséget sem ad. :P Apropó gondolkodás, tegnap voltunk moziban, a Ma part du gateau-n, (3,50 euró a jegy, moziünnep volt), és hát ezen a filmen se nagyon kell(ett) gondolkodni. :P 

2 commentaires:

  1. Kaja: Oké :D
    és rájöttem, h vennem kell egy Szabó Magdát franciául!!

    RépondreSupprimer
  2. óó fákk, erre a hétre már megbeszéltem mással, nem Nanterre-ben, de a jövő héten mindenképp :))
    van egy csomó Sz. M., Az ajtó, Katalin utca... :) ajánlom a St-Michelnél a Gilbert Jeune-t meg Joseph-et :)

    RépondreSupprimer