jeudi 3 mars 2011

szerda

Szeretem a szerdát, ezt már régóta tudom. De tegnap csak megerősített, hogy voltam a Bible et littérature órán, ahol eddig még egyszer sem, és tök érdekes volt. A tanárnő baromira hadart, meg egy csomó olyan terminust használt, pl. Mózes öt könyvének a címeit (nem a Tórára gondolok), amik közül van, amit magyarul se hallottam még, nemhogy franciául. :P De megemlítette a Károli-féle bibliafordítást, hogy az milyen fontos a magyar nyelv szempontjából, és akkor örültem. Aztán odamentem az óra végén és mondtam, hogy erasmusos vagyok meg minden, és tök kedvesen eligazgatott, hogy mit kell majd csinálni a félévben - mondjuk meglepődött, hogy a kötelezőt (Cité de Verre) már elolvastam. :P 
Aztán Textes et intertextes, amin sajnos kiselőadások voltak, úgyhogy a zseniális tanárúrbácsi a 120 percből kb. 45-öt beszélt, amiből 30-ban ekézte az egyik kiselőadót, aki leült a tanári asztalhoz és felolvasta baromira hadarva az exposéját, ami nem mellesleg egy commentaire composé is volt - ezekkel a fogalmakkal még nem egészen vagyok tisztában, de amikor majd nekem kell írni, biztos kiderül, mit is jelentenek. :P

Délután a Sorbonne (Paris 4) könyvtárában ültem és a Szamárbőrrel foglalkoztam, elég jó az a könyvtár, meg az egyetem maga is, aztán találkoztam Michał-val/Michellel/a BB-vel, ki hogy ismeri:), aki megmutatta a lengyel tanszéket, és kerestünk nekem lengyelórát, és pénteken megyek felmérni a lehetőségeket. :) Aztán sétáltunk egy csomót, felmentünk a Montmartre-ra, megkerestük Amélie kávézóját, kiábrándító volt, legalábbis kívülről. Egyszer majd lehet, hogy be is megyek és én leszek Georgette vagy Madame Suzanne, netán Amélie személyesen. :P Ja, kívülről megnéztük a Moulain Rouge-t is, ez valahogy mindig kimaradt. Felmentünk a Sacré-Coeurhöz, aztán meg lettem hívva egy forró csokira, és fél 11-kor már fel is szálltam a hazafelé tartó vonatra. (Ami 9 után óra 25-kor és 55-kor indul, én meg persze pont 21:58-kor értem a Saint-Lazare-ra... :P)
Jó nap volt! :) 

Ma elvileg emberi időben érek haza, 5-ig lesz órám A Pasassal, aztán lehet, hogy könyvtár... :) Lájkolom Párizst! 

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire