dimanche 6 février 2011

vasárnap Párizsban

Pedig mára igazán nem terveztem grand-chose-t... :) A nap azzal kezdődött (kb. 11-kor), hogy megkerestem az állomást, ahonnan minden reggel indulok majd az egyetemre. Sèvres-ből ugyanis kétféle módon lehet Párizsba bejutni: vagy a 9-es metróval a Pont de Sèvres-től, ami gyalog félóra, busszal 10 perc, vagy vonattal a Sèvres-Ville d'Avray nevű állomásról, ami itthonról gyalog 10 perc. Ha metróval megyek egyetemre, legalább kétszer át kell szállnom, de ha a vonatot (konkrétan egy bizonyos, a Gare Saint-Lazare-ra menőt) választom, csak egyszer kell átszállnom. :) Tök büszke vagyok magamra, ugyanis nem tudtam, hogy hol van konkrétan a sèvres-i állomás, csak azt, hogy kb. merrefele, de egyből odataláltam! 


A kép baloldalán van egy ház, amihez tartozik egy üvegezett terasz, na az NAL háza. A kisháznak csak a teteje látszik, pont szemben. :)


Sèvres-Ville d'Avray vasútállomás. Fontos tudni, hogy - bár a kontinentális Európában vagyunk -, ezek a vonatok jobbról jönnek... 

Az első programpont a Diadalív (l'Arc de Triomphe) volt, aminek felmentem a tetejére kilátni, egy iszonyú hosszú csigalépcsőn. Ingyen volt, 25 év alatt szinte semmiért nem kell fizetnie az EU-állampolgároknak. Európa, szeretlek!! :D A kilátás viszont pazar, eltekintve egy darutól, ami minden, az Eiffel-toronyról készült képbe makacsul belelógott. Ott voltam vagy félórát, a nagy szél ellenére, hihetetlen érzés volt lebámulni a nyüzsgő Champs-Elysées-re... :)) Mivel ingyenes, szerintem nem ez volt az utolsó alkalom.


Az ott nagyon messze a Défense-negyed, ahol az egyetemem is van.


Random panoráma.


Kilátás Eiffel-toronnyal és némi Diadalívvel (direkt az arányok kedvéért).


Echte skót bácsi.


Eiffel-torony daruval.


A Champs-Elysées. :)


A Sacré-Coeur és környéke. :)


A Défense közelebbről és ferdén. :P


Tériszonyosoknak ellenjavallt.


A Diadalív a Champs-Elysées-ről.

A Diadalív után Katával találkoztam, akivel nem láttuk egymást június óta - szegény, október óta itt senyved. :P Egy csomót sétáltunk a Le Marais-ben ('a mocsár', amúgy a párizsi zsidónegyed), közben még a nap is kisütött, úgyhogy elég jól éreztük magunkat - persze be nem állt a szánk. :) Elsétáltunk a városházához (Hotel de Ville), aztán voltunk Victor Hugo szülőházában és a Musée du Moyen-Age-ban (középkori múzeum). :) Ez így elég fárasztó volt, úgyhogy a múzeumból haza is jöttem - vonattal, a Saint-Lazare-ról. 


Süt a nap! (Valahol a Le Marais-ban.) :)


Place des Vosges, árkádok és hárfázó fiú.


A Place des Vosges Hugo szülőházából.


L'Hotel de Ville (Városháza)


Notre-Dame, napsütés, Szajna-part :) Köszönet Katának a képért! :)


Musée du Moyen-Age.


Ez is.


Napsütés, háttérben a Notre-Dame.


Híd lakatokkal, Kata talált nekem egy lengyelt :) Háttérben továbbra is a Notre-Dame. 


Napsüti. :)


Sèvres by night.


Sèvres by night 2.

Holnap megyek az egyetemre beiratkozni meg ilyesmik, nagyon kíváncsi vagyok már! :)) 

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire