lundi 28 février 2011

megint egy reptér

Ezt is a reptérről írom, de ezúttal Ferihegyről. Sajnos úgy tűnik, csak Ferihegy 1-en van wifi (ha az ember elég kitartó), itt 2-n két „nem biztonságos hálózat” is van, de egyik sem jófej, nincs netem. :(
Egyébként pont a napokban gondoltam végig, hogy augusztus óta mennyi reptéren jártam. Turkuban, Tallinnban, Rigában (kétszer), Varsóban (négyszer), Dublinban (kétszer), Párizsban (hajjaj! most leszek harmadszor, de még pont ugyanennyi van hátra), és persze Ferihegyen (eddig ez az ötödik, de még hátravan három). És akkor nem számoltam azokat az alkalmakat, amikor kimentem valakivel vagy valaki elé. Szeretem a reptereket, asszem, ezt már említettem, de azért nem ipari mennyiségben. :P Wifi tekintetében Ferihegy 1 kifogástalan, Turkuba csak megérkeztünk, ergo nem kellett, Tallinnban evidens, hogy volt, méghozzá remek, Rigában is, ha jól emlékszem, Varsóban is, Dublinban nem volt gép nálunk, Párizsban meg hát… nó komment. :P
Most egy hónap és 10 nap van előttem, és igazából így, hogy tudom, mi és ki(k) vár(nak) kint, egyáltalán nem érzem olyan tragikusnak. Nem beszélve arról, hogy egy csomó dolgom van, amit itthon végül nem csináltam meg, na és ma is lemaradtam két óráról, amiket sürgősen pótolnom kell. Hülye ez a félév, hogy ilyen sok benne a megszakítás, persze én választottam, hogy hazajövök kétszer. (Word helyesírás-ellenőrző: hülye = „durva, obszcén vagy bántó szó”. Anyád! :D)
Amúgy most péntekig egyedül leszek, NAL síel, mire hazajön, sütök neki Réka-féle meggyes sütit, mert jóarc vagyok. Egyébként többször is észrevettem, hogy Franciaországot, mint „itt” emlegettem, és Magyarország volt „ott”, mármint ebben az elmúlt egy hétben. Zsiga, Zsiga…
Na jó, Ferihegy 2 és a Magyar Telekom Nyrt. elmehetnek a búsba. Itt is fizetős a net! Hogy mennyi, azt nem tudom, mert meg kéne adni hozzá a mobilszámomat. Jellemző, a szerencsétlen turistákból élnek. :P Ja amúgy itt is a gyútifrí bolt mellett ülök a földön, de ez korántsem olyan menő fíling, mivel itt jól szituált öltönyös urak és Louis Vuitton-táskákat szorongató hölgyikék flangálnak, nem csóró turisták. Azok fapadossal utaznak. Plusz körülöttem mindenkinek netbookja van, ami remekül bírja folyamatos töltés nélkül is, úgyhogy lehet a padon ülni vele. Na megyek, olvasok egy kis Corneille-t (L’illusion comique).


Update, immár Sèvres-ből: a repülés tök jó volt, nemhiába AirFrance, de ami utána következett... Megérkeztem a CDG-re, ahova kimegy az RER B, úgyhogy gondoltam, nem kell, csak egy sima jegyet vennem, ami 1,80 euró, és azzal egészen hazáig jöhetek, illetve legrosszabb esetben veszek még egyet, és akkor is 3,60-nál vagyok. Ahogy azt Móricka elképzeli... Ugyanis a reptér az 5-ös zónában van, ahonnan egy Párizs felé tartó RER-jegy 8,60, azaz nyolc egész hatvan euróba kerül! :P Ami döbbenet, én azt hittem, a 7,60-as Orlybust nem lehet űberelni, és mégis! Ráadásul ez csak Párizsba befelé érvényes jegy, úgyhogy vennem kellett még egy jegyet, hogy haza tudjak jönni, szerencsére csak 1,65-ért. Vagyis 10 euróért már itthon is voltam. Párizs, én így szeretlek! Ezen kívül vettem márciusra bérletet 76 euróért, úgyhogy ma két óra alatt költöttem 86 eurót. Szerintem a minimum, hogy bekerüljek a Guinness rekordok könyvébe. :P

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire