lundi 7 février 2011

hűderagyogónapsütéses hétfő :)


Ez itten Sèvres, ahogy megyek a vasútállomás felé. Ma lemértem, az egyetemig kereken 45 perc volt az út, onnantól, hogy kiléptem a kapun, odáig, hogy az A épület előtt megálltam. 
Kaptam menő diákigazolványt: 


Ezen kívül semmi érdemi nem történt, találkoznom kéne a "koordinátor-tanárommal", írtam is neki e-mailt, de még nem reagált. Addig nem tudok órákat felvenni sem, úgyhogy kicsit idegesít, mert nagyon szeretnék már csinálni valami értelmeset, de ma legalább voltam a kampuszon érdemben is, megnéztem az "L" épületet, ahol az én óráim lesznek, és voltam a könyvtárban, ami hatalmas és nagyon modern, és ki is vettem három könyvet. :P Amúgy egy tök kedves pasasnál kellett ügyintézni, és várakozás közben még egy lengyel lánnyal is megismerkedtem - csak épp a nevét nem tudom. :(
Az egyetemről, bár nem így terveztem, hazajöttem, hogy letegyem a könyveket, meg a sok papírt, amit kaptam, és utána, amikor újra elindultam, először egy olyan környéken lyukadtam ki, ahol csupa városról voltak elnevezve az utcák: 



Volt még Rue de St-Pétersbourg illetve Place de Dublin (!) is. Mindez stílszerűen a Place de l'Europe-ról indul, a Gare Saint-Lazare tőszomszédságában. Aztán, mivel gyönyörűen sütött a nap, elbuszoztam a Parc des Buttes-Chaumont-ba, ahol utoljára 2007 júliusában voltunk még anyuval. :) A képeken látszik, hogy egyrészt milyen jó a hely, másrészt milyen jó az idő.




Ezt lehet látni a szikla tetején levő kilátóból. :)


Innen pedig a Sacré-Coeurhöz mentem, hogy ne csak messziről csodáljam. :) Csináltam képeket kint is, bent is (a tiltás ellenére :P), és ültem a lépcsőn bagettevés közben. :) 






Ez pedig a vonat, amivel a Sèvres-Ville d'Avray-Paris St-Lazare viszonylaton járok:

3 commentaires:

  1. Azt hiszem, kezdek egy kicsit irigykedni, annak ellenére, hogy az én "must see" listámon nem szerepelt nagyon elöl Párizs vagy Franciaország, de a képek hangulata felkeltette az érdeklődésem :)

    RépondreSupprimer
  2. Köszi a burkolt elismerést! :)

    RépondreSupprimer
  3. Nyíltan is elismerlek :) Jók a képek és a blog :)

    RépondreSupprimer