mercredi 16 février 2011

szerencsés/szerencsétlen szerda

Még nem döntöttem el, de tulajdonképpen inkább az első. :) Szóval az volt, hogy reggel fél 9-re kellett mennem és konkrétan 8:29-kor estem be az L épület 321-es termébe (3. emelet), ahol a tanár persze még nem volt bent. Leültem egy kínai lány mellé, és tök megörültem, mikor megláttam előtte egy Littérature et histoire feliratú papírt, mivel ugye nekem is van ez az órám hétfőn, és mondom, milyen vicces, hogy valaki olyan mellé ültem le elsőre, akivel két közös órám is van. Amúgy amire mentem, az az Atelier d'écriture (workshop-jellegű) óra volt. Aztán jött a tanár és elkezdett beszélni. Saccperkábé 20 perc kellett hozzá, hogy felfogjam, ez az óra is Littérature et histoire, csak egy másik tanárral, más időpontban. De kimenni - pláne úgy, hogy nem tudtam, az én órám akkor hol a vérben lehet -, azt persze nem tettem, végigszenvedtem a 120 percet, illetve csak 105-öt, mert negyedórával korábban kijöttem, hogy odaérjek a Textes et intertextes-re. (És ide tartozik, hogy egészen mostanáig azt gondoltam, biztos rosszul írtam fel a termet, nem is a 321-be kellett volna mennem, de most ellenőriztem és nem tévedtem...)
A Textes et intertextes zseniális volt, kiderült, hogy a barokk színházról lesz szó egész félévben, 3 dráma alapján: Calderón: Az élet álom, Corneille: A komikus illúzió, Shakespeare: Szentivánéji álom (rendes bölcsészhez méltón ez után az óra után egy csomó időt töltöttem a könyvtárban, mire megtaláltam mindháromból azt a kiadást, amit a tanárúr preferál). Annyira jó volt, amiket a tanár mondott, hogy a jegyzetem végén is ugyanolyan szép az írásom, mint az elején, és először 60 perc után néztem az órámra. :) Ebből beadandó van meg a végén írásbeli vizsga az utolsó héten. Amúgy úgy tűnik, hogy minden tárgyamból az utolsó héten van vizsga (ill. az Usages des grammaires-ből 3 félévközbeni zh), úgyhogy a júniusom maga lesz a megtestesült láblógatás. :D
Lett volna ma egy harmadik órám is (Bible et littérature), de nem mentem be, mert ki kellett nyomtatnom a Learning Agreement egy emberi verzióját, plusz mivel kiderült, hogy az Atelier d'écriture nincs, mert kevesen vettük fel (asszem ketten vagy hárman :D), a Changes of Original Proposed Study blabla című papírt is ki kellett nyomtatnom és kitöltenem. Ja, és ebédeltem meg könyvtárban voltam. Nincs bűntudatom, megkértem a holland leányt, akivel az intertextuális meg a bibliás óránk is közös, hogy írjon le mindent, és holnap majd megmutatja. Össze-vissza futkostam, szert tettem egy (n+1)-ik kártyára, hogy nyomtathassak meg fénymásolhassak az egyetemen, kinyomtattam a papírokat, kitöltöttem, elmentem könyvtárba, megkerestem a könyveket, megtudtam, hogy a BA-sok valami nagyon édes diszkrimináció folytán nem hosszabbíthatják meg a kölcsönzéseiket (!), randevúztam Madame XY-nal, aki megdicsért, milyen szépen beszélek, bonne chance-t meg bon séjour-t kívánt, még elrohantam a nemzetközi kapcsolatok irodába, hogy holnapra ott is aláírják a papírjaimat, és aztán találkoztam Miával, a tegnapi német lánnyal. :D
Elkísértem enni egy kínaiba, ahol nem bírtam ellenállni a friss gyümölcssalátának (1 euró/100 gramm...), eper, kivi, ananász, mangó és sárgadinnye, de igazi gyümölcsök voltak ám, nem konzerv! Utána meg a Marais-ban sétáltunk, és az élet nagy kérdéseiről beszélgettünk, pl. kiderült, hogy nem is német, hanem eredetileg görög, csak Németországban született; és görögkatolikus, viszont tanult héberül gimiben, úgyhogy azzal szórakoztunk, hogy próbáltuk elolvasni a feliratokat - több-kevesebb sikerrel. :D 
Aztán vettem egy bagettet és hazajöttem. :)

3 commentaires:

  1. úúúú,tök jó olvasni ezeket :D és örülök,h máris ennyi ismerős lett ^^

    RépondreSupprimer
  2. én meg örülök, hogy tetszenek! :)
    d'ailleurs, hétfőtől péntekig a franciás könyvtárban fogok kotlani mindenféle szép- meg kevésbé szép irodalmon, jóóó lenne, ha összefutnánk!!! ;)

    RépondreSupprimer