dimanche 22 mai 2011

visszajelzések

Eddig három beadandómat kaptam vissza, és nem mondom, hogy elégedett vagyok. Grammaire 2 és 3-ra (mondatelemzések; grammaire 2-re öt mondatban kellett megtalálni az állítmányt meg a kötelező bővítményeket, grammaire 3-ra meg tizennyolcban a szabad bővítményeket) 10-est kaptam, ami kb. a kettessel egyenértékű, de a tanár azt bírta írni, hogy ez egy bátorító jegy, és biztos benne, hogy többre vagyok képes. Utálom az ilyen szövegeket, inkább azt indokolta volna meg, hogy miért csak tízes. A beadandóimban kb. 3-4 tárgyi tévedés volt, amiről én is láttam utólag, hogy tényleg rossz, a többi "javítás" viszont annyi volt, hogy pl. egy teljes bekezdés áthúzva és odaírva mellé, hogy "non". Meg hogy "megdöbbentő a módszere". Mivan? Nekem semmilyen módszerem nincs, csak egy egyszerű tőmondatra ("C'est probable.") azt írtam, hogy nincs benne bővítmény. Bocs. Amúgy már csak azért is dühítő, mert egy csomót dolgoztam vele, és tudom, hogy tudom a mondattant, tavaly ötös voltam belőle otthon, persze az nem ennek az idióta tanárnak a módszere, hanem Körmendyé, biztos ez a baj. Egyébként szerintem tényleg az a baj, és ezt nem tudom, le lehet-e bármikor is küzdeni, hogy én kívülről látom a nyelvet, a tanár meg belülről, mivel francia. És nekem hiába van a fejemben egy tiszta (vagy annak vélt) kép a mondattanról, ha ő úgy tanítja, ahogy belülről látja, sokkal bonyolultabban, és én ezt zsigerből visszautasítom, mondván, hogy én egyszerűbben és biztosabban tudom. Ez a tanár egyébként nem csak az én antipátiámnak örvend, a legutóbbi órán konkrétan veszekedett egy francia hallgatóval, amiért az olyasmit kérdezett, amire ő nem tudott válaszolni, úgyhogy azt reagálta, hogy "ne akarja már nekem bemagyarázni, hogy lapos a föld". Hiteles, alátámasztott, meggyőző érvelés, nem? Amikor meg már végképp nem tudja megmagyarázni, miért használ más terminológiát, mint más tanárok, akkor közli, hogy nem ő tehet róla, ezt a francia nyelvtan így írja elő, a kedves hallgató járjon utána, ha nem hiszi (és egyébként is a kollégái a hülyék). 

A harmadik, amit visszakaptam, az A Pasastól a Balzac (a Szamárbőrből egy kétoldalas részletet kellett elemezni). 13-as lett, de és nagyon megdicsért. Azt kifogásolta egyedül, hogy pár dolgot még kifejthettem volna bővebben is, ami teljesen jogos, és már mikor írtam, akkor is éreztem, hogy van, ami befejezetlen, de nem tudtam többet írni, mert nem jutott eszembe semmi, és azért annyira nem vagyok jó a francia irodalomban, hogy bármit leírjak. Így is elég filozofikus lett. Még nem döntöttem el, hogy örüljek-e a tizenhármasnak, hülye ez a rendszer, mert itt teljesen oda meg vissza vannak érte (mármint a 13-ért). Nem értem, mire jó, hogy húsz jegy van, amiből gyakorlatilag a "középső" tízet használják csak, 6-tól 15-ig. (Ráadásul 10-től van meg, szóval van kilenc jegy arra, hogy bocs, megbuktál.) És ezen belül néha adnak olyat, hogy 8,2...

2 commentaires:

  1. Megint írok, bár úgyis kb egy hét múlva kapod meg...:P
    Szóval, szerintem örülj a 10-esnek, mert egy ilyen tanárnál az a lényeg, hogy meglett! Úgyse a jegy számít, hanem, hogy beszámítsák itthon (nekem minden tárgy 4-es lett és 5-öst írtak be itthon, mondván, hogy biztos megdolgoztunk érte és szívunk így is eleget, de hát a franciások nem tudom, mennyire jóarcok)! Te tudod a körmendys mondattant, az itthonra tökéletes, azt meg ne bánd, hogy a tanár saját módszerét, amit még a kollégái sem használnak, nem tudtad elsajátítani! Arról nem is beszélve, hogy én mennyire örülnék egy kettesnek mondattanból...:P
    A 13-asnak is örülj, szerintem, biztos szerencsét hoz!;) Ha mindenki oda- meg vissza van tőle, akkor biztos, hogy jó jegy! Attól, hogy van még 7 fokozat, lehet ez is jó, a hülye francia rendszer szerint! És ha a tanár megdicsért, akkor biztos, hogy ügyes voltál!:)

    RépondreSupprimer
  2. Időben kaptam meg és köszi, aranyos vagy :))

    RépondreSupprimer