vendredi 20 mai 2011

a második felvonás: Párizs ♥

Hétfőn felmentünk a Diadalív tetejére, mert én negyedszerre is szeretem az ingyenpanorámát (és ötödszörre, hatodszorra meg kilencvenharmadszorra is szeretni fogom). :) Megállapítottam, hogy a legutóbbi látogatásomhoz képest máshol kell jegyet venni. :P Elmentünk ebédelni a Port-Royalhoz, pizzát ettünk, jó volt. :) Aztán a Montmartre-on sétáltunk, láttunk egy csomó "festőt", meg ettünk egy óóóóóóriási fagylaltot, mert miért ne, megnéztük a zsötemes falat, meg a Sacré-Coeurt, szóval kommerszkedtünk. Délután a Luxembourg-kertben ücsörögtünk, aztán a Canal St-Martinnél is voltunk, de az orléans-i hétvége eléggé kifárasztott mindkettőnket, úgyhogy elég korán hazajöttünk. Azért jó nap volt. :)

Kedden, Tizenhetedikén, leginkább ünnepeltünk. :) Ünnepi reggel volt, ünnepi hajmosással és ünnepi indulással (11 körül?). Ünnepi ebéddel, naná! Latin Negyed, ahogy tavaly is, de most sokkal jobb volt... :) Tízeurós menü, ahogy tavaly is, de most sokkal jobb volt... :) Aztán elmentünk a Cité de la Musique-be, ami fantasztikusan jó volt, hangszermúzeum a XVII. századtól napjainkig, szinte minden hangszert meg lehet hallgatni, zseniális, még legalább két vendégemet biztos elviszem. :D Aztán ünnepi vacsoráztunk... volna, ha nem olyasmit választunk a menzán, ami ehetetlenül büdös és rosszízű (andouille, béllel és gyomorral töltött bél, jó étvágyat, én nem tudtam, mi ez). Úgyhogy inkább elmentünk a Luxembourg-kertbe, mert az jó hely. Aztán meg a Boulevard Saint-Michelen suhantunk nesztelen, és találtunk egy 0,20 eurós könyvesboltot. :D Később a Szajna-parton sétáltunk és naplementét fényképeztünk, olyan igazi romantikus párizsi naplementét. :) Annyira belejöttünk a sétálásba, hogy egészen az Eiffel-toronyig elmentünk, megnéztük, ahogy szikrázik (fúj), lefényképeztük, aztán átérve a Trocadéróhoz láttuk, hogy ott van a Hold konkrétan a torony közepében. :D És végül hazajöttünk... 


Szerdán meg elbúcsúztunk, nem mondom, hogy az volt életem legboldogabb napja. De mivel a Tizenhetedike pályázik erre a címre, hajlandó vagyok megbocsátani a tizennyolcadikának. Vizsgáztam aznap Bible et littérature-ből, szerintem a körülmények ellenére is jól sikerült. :)

2 commentaires:

  1. Rég röhögtem ilyen jót! Köszi!:D

    Főleg a blogodon, régen több volt az ilyen te-stílusú vicces, örülök, hogy ismét alkottál, ezek szerint visszatért a jó kedved (vagy csak történt veled valami említésre méltó)!:)

    RépondreSupprimer
  2. pedig ezt a bejegyzést egyáltalán nem szántam viccesnek :) de köszi! :) a jókedvem ÁLLANDÓ. :P

    RépondreSupprimer