samedi 28 mai 2011

26 - szerencsétlen szombat

Reggel nem volt melegvíz, úgyhogy nem tudtam elmosogatni a tegnap esti meg ma reggeli edényt.
Elindultam a korább vonathoz, de itthon felejtettem a gyűrűmet, úgyhogy félútról visszarohantam és persze csak a későbbi vonatot értem el.
Beértem az egyetemre, persze jóval a vizsga előtt, már nagyon idegesen, és sikerült jól felspannolnunk egymást a többi erasmusossal.
A Pasas negyedórát késett, mire mi már az összes körmünket lerágtuk. 
A vizsga baromi nehéz volt. 
Fáradt voltam. 
A dissertationt választottam, ami abból áll, hogy van egy kérdés (ebben az esetben: Az olvasott művekben mi okozza a főhős konfliktusát a társadalommal: anyagi vagy ideológiai okok?), és az első részben az egyik, a második részben a másik válaszlehetőség mellett kell érvelni, a végén meg összefoglalni és új távlatokat nyitni, mint például "Paul Valéryről ugyan nem volt szó az órán, de így és így fogalmazza meg az ideológiai problémákat" - ezt hívják stréberségnek, meg pillanatnyilag blöffölésnek, mert soha nem olvastam semmit Valérytől. 
Írtam hat oldalt nyolcas betűmérettel és feles sorközzel, margó nélkül. Nem azért, mert tapló paraszt vagyok, és nem tudom/érdekel, hogy a tanárnak kell a hely a javításhoz, hanem mert a harmadik bekezdésnél (az első oldal közepén) tűnt fel, hogy nincs margó, és akkor már hülyén nézett volna ki, ha másképp folytatom. :P
A vizsga négy óra volt. Ez alatt az idő alatt írtam, írtam és írtam. Ja, néha belenéztem a könyvekbe meg a szótárba, meg ittam egy-egy kortyot és egyszer ki is mentem.
Hogy mennyire lefáradtam, azt az is mutatja, hogy most képtelen vagyok szöveget írni, csak mondatokra futja.
Aztán vonatra ültem Catalinával (chilei, de Kölnben tanul és onnan is jött Erasmussal), hogy egyikünk se menjen egyedül, mert úgy emlékeztem, hogy a St-Lazare-ról megy az RER E Eaubonne-ba, amerrefele jön a vonat ide, és ott átszállok és az milyen jó lesz nekem. Hát igen. Csupán két dolog hibádzott: 1. nem RER E, hanem vonat, de ez mindegy lett volna, csakhogy 2. pályafelújítás miatt ezen a hétvégén nem jár. Úgyhogy miután háromszor eltévedtem az RER-t, majd a vonatot keresve, rájöttem, hogy muszáj lesz a Gare du Nord-ról jönnöm mégis. Megdöntöttem a rekordot: negyed 7-kor jöttem el az egyetemről és a 3/4 8-as vonatra sikerült végül felszállnom, ami azt jelenti, hogy kereken másfél órát töltöttem a háromszori eltévedéssel, metrózással, lépcsőzéssel stb. 
Aztán hazafele olyan mélyen aludtam minden állomás között, hogy állandóan a frász tört ki, nem vagyunk-e még itt.

Mindenesetre nincs több vizsgám, de nem tudom, ez a mai milyen lett. Kedden kiderül. :)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire